Od Telemarketera do Key Accounta
6 kroków do zwiększenia efektywności zespołu handlowców
Szkolenie dostępne w formule zamkniętej w siedzibie zleceniodawcy
Opis
Firma bez klientów nie istnieje. Banał – ale problem pojawia się z odpowiedzią na pytanie jak klienta pozyskać i przywiązać do firmy? Jedną z metod jest zatrudnienie telemarketerów i przedstawicieli handlowych. Często jednak działają oni według z góry określonego schematu, wręcz czytają skrypt, co nie może prowadzić do szybkiego podpisania umowy sprzedaży. Co zatem należy zrobić, aby pozyskać lojalnego klienta?
Mamy świadomość, jak ważne jest wypracowanie odpowiednich reguł kontaktu i właściwe szkolenie konsultantów. Ale nie chodzi tu o stworzenie jednolitych standardów. Celem szkolenia jest nauczenie pracowników, w tym i tych pracujących za pomocą telefonu, jak elastycznie reagować na różnego typu potrzeby klientów, jak ważne jest słuchanie, co zrobić, by wyróżnić się na tle konkurencji wybitną obsługą posprzedażową.
Cel
Uczestnicy szkolenia otrzymają informację zwrotną jak pracować nad dostrajaniem się do klientów i co można poprawić, by kontakty z Klientem dawały oczekiwane rezultaty. Szkolenie da szereg praktycznych wskazówek o co zadbać i jak kontaktować się z klientem, by ułożyć wzajemne relacje w optymalny sposób i by zadowolenie kupującego przekuło się w kolejne zamówienia.
Korzyści
Uczestnicy szkolenia otrzymają informację zwrotną jak pracować nad dostrajaniem się do klientów i co można poprawić, by kontakty z Klientem dawały oczekiwane rezultaty. Szkolenie da szereg praktycznych wskazówek o co zadbać i jak kontaktować się z klientem, by ułożyć wzajemne relacje w optymalny sposób i by zadowolenie kupującego przekuło się w kolejne zamówienia.
Zawartość
- Po pierwsze – przygotowanie skutecznej rozmowy
- Organizacja miejsca i czasu pracy – połowa sukcesu
- Jak zaplanować cel ilościowy i jakościowy rozmów
- Zanim zaczniesz rozmowę – o czym warto pamiętać
- Źródła pozyskania klientów – jak budować bazy
- Po drugie – przestań sprzedawać, zacznij rozmawiać
- Podstawy skutecznej komunikacji biznesowej
- Reguły komunikacji międzyludzkiej i ich znaczenie w kontaktach biznesowych
- Struktura rozmowy sprzedażowej
- Pozytywnego nastawienie dzwoniącego kluczem do skutecznej sprzedaży
- Po trzecie – sztuka słuchania
- Rola diagnozy potrzeb w procesie sprzedaży
- Jak dotrzeć do potrzeb klienta
- Konstruowanie pytań nastawionych na ujawnianie potrzeb klienta
- Po czwarte – obrona przed atakiem klienta na słabe strony sprzedawcy
- „Proszę wysłać mi ofertę mailem” – trudne zagrywki klientów
- Błędy oraz stereotypy działania handlowców
- Obiekcje klienta – okazja do poznania prawdziwych motywacji klienta
- Po piąte – skuteczna finalizacja rozmowy handlowej
- Język korzyści w rozmowie
- Finalizacja transakcji
- Znaczenie tego co i jak mówisz
- Po szóste – Klient podpisał umowę, co dalej?
- Znaczenie obsługi posprzedażowej
- Dbałość o pełną informację dla wszystkich podmiotów transakcji
- Częstotliwość telefonów podtrzymujących relację
Osoby docelowe
Szkolenie przeznaczone jest dla pracowników na co dzień kontaktujących się z klientami oraz sprzedających przez telefon produkty lub usługi. Zapraszamy szczególnie przedstawicieli sektora MŚP, w którym indywidualne podejście do klienta i budowanie długofalowych relacji niejednokrotnie decyduje o sukcesie firmy.
Prelegenci
Absolwent Wydziału Planowania i Zarządzania Akademii Ekonomicznej w Poznaniu. Prowadząc przez szereg lat własną działalność gospodarczą nabył praktycznego doświadczenia w zarządzaniu pracownikami oraz w zakresie negocjacji.
Od 1997 r. w branży szkoleniowej. Specjalizuje się w szkoleniach i doradztwie z zakresu Zarządzania Projektami oraz Rozwiązywania Problemów i Podejmowania Decyzji (certyfikat KEPNER-TREGOE®); brał udział w wielu projektach poświęconych Rozwojowi i Ocenie Kompetencji Pracowniczych (Development and Assessment Centers), Zarządzania Zmianą (Change Management) oraz Integracji i Budowie Zespołu (Teambuilding Workshops). Szkolił m.in. dla UNILEVER POLSKA SA, Auchan Polska czy Geodon Richter.